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FWDによる重交通アスファルト舗装の健全度評価指標と粒状路盤の圧縮ひずみの関連性
https://nodai.repo.nii.ac.jp/records/2000458
https://nodai.repo.nii.ac.jp/records/2000458caeeff0c-5c43-49a6-b113-cc65ce6db948
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||||||||||
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公開日 | 2025-06-26 | |||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||
タイトル | FWDによる重交通アスファルト舗装の健全度評価指標と粒状路盤の圧縮ひずみの関連性 | |||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||
タイトル | RELATIONSHIP BETWEEN HEAVILY TRAFFICKED ASPHALT PAVEMENT SOUNDNESS EVALUATION INDEX AND GRANULAR BASE COMPRESSIVE STRAIN USING FWD DATA | |||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||||||||||
著者 |
竹内, 康
× 竹内, 康
× 山本, 尚毅
× 川名, 太
× 藪, 雅行
× 渡邉, 一弘
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内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 筆者らは,重交通アスファルト舗装を対象としてFWDで粒状路盤の健全度評価を行うために,たわみ形状から直接的に求まる路盤損傷度指数(<i>BDI</i>)と多層弾性解析で求めた路盤上面の圧縮ひずみの関係から<i>BDI</i>を用いた簡易な圧縮ひずみ予測式を提案するとともに,その温度補正式と健全度評価の閾値について検討を行ってきた.本研究では,データを追加して圧縮ひずみ予測式と温度補正式の信頼性向上を図るとともに,既存の技術図書に示されているアスファルト舗装の各種健全度評価指標と圧縮ひずみの関係性を整理し,既存の評価指標に圧縮ひずみを組み合わせたアスファルト舗装の健全度評価法を提案した. | |||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||
内容記述 | In order to evaluate the soundness of the granular base course by FWD for heavily trafficked asphalt pavement, the authors proposed a simple compressive strain prediction model using the base damage index (BDI) obtained directly from the FWD deflection curve which based on the relationship between BDI and the compressive strain on the surface of the granular base obtained from the multi-layered elastic analysis. In this study, we added data to improve the reliability of the compressive strain prediction model and its temperature-correct equation and examined about the relationship between compressive strain and various FWD based soundness evaluation indices of asphalt pavement shown in existing technical books. As the results, a soundness evaluation method for asphalt pavement by combining compressive strain with existing evaluation indices was proposed in this study. | |||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 土木学会論文集 en : Japanese Journal of JSCE 巻 81, 号 2, 発行日 2025 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 公益社団法人 土木学会 | |||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||
出版者 | Japan Society of Civil Engineers | |||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 24366021 | |||||||||||||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||||||||||
関連識別子 | 10.2208/jscejj.24-00248 | |||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |