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重交通路線におけるアスファルト混合物層の損傷と粒状路盤の圧縮ひずみの関係
https://nodai.repo.nii.ac.jp/records/2000457
https://nodai.repo.nii.ac.jp/records/2000457fe74c606-d970-4481-8cf7-a1393c5d1a51
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
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公開日 | 2025-06-26 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 重交通路線におけるアスファルト混合物層の損傷と粒状路盤の圧縮ひずみの関係 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | RELATIONSHIP BETWEEN DAMAGE OF ASPHALT MIXTURE LAYER AND COMPRESSIVE STRAIN OF GRANULAR BASE ON HEAVY TRAFFIC ROUTES | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
山本, 尚毅
× 山本, 尚毅
× 竹内, 康
× 高田, 航希
× 若林, 由弥
× 桑原, 正明
× 渡邉, 一弘
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内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 道路管理者は予算制約のもと効率的な舗装管理が求められている.アスファルト舗装における1つの管理方針として,粒状路盤層を半永久的に使用し続け,アスコン層の打換えを繰り返すことが考えられる.こうした管理を実現するには,粒状路盤層にかかる負荷を一定以下に抑えることが重要であり,この負荷を把握する指標には,粒状路盤層上面の鉛直方向圧縮ひずみが考えられる.本研究では,直轄国道の同一路線内の路盤の圧縮ひずみが異なる3箇所で開削調査を行い,アスコン層および粒状路盤層の損傷度と路盤の圧縮ひずみの関係を検証した.検証の結果,圧縮ひずみが大きい箇所ほどアスコン層の損傷度は大きい傾向であった.一方,粒状路盤層は密度に差がみられなかったが,圧縮ひずみが大きい箇所ほど粒状路盤層以下の支持力が小さい傾向が確認された. | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | Road managers are required to manage pavements efficiently under budget constraints. One of the management strategies for asphalt pavements is to use the granular base layer semi-permanently and to replace the asphalt layer repeatedly. In order to realize such management, it is important to keep the load on the granular base layer below a certain level, and the vertical compressive strain on the top surface of the granular base layer is considered as an indicator to grasp this load. In this study, we conducted excavation surveys at three different locations along the same national highway, and verified the relationship between the compressive strain of the base and the degree of damage to the asphalt and granular base layers. The results showed that the degree of damage to the asphalt layer tended to be greater at locations where the compressive strain was greater. On the other hand, there was no difference in the density of the granular base layer, but the bearing capacity below the granular base layer tended to be smaller at locations where the compressive strain was greater. | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : インフラメンテナンス実践研究論文集 en : Infrastructure Maintenance Practices 巻 4, 号 1, p. 182-190, 発行日 2025 |
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出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 公益社団法人 土木学会 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | Japan Society of Civil Engineers | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 2436777X | |||||||||||||||||||||||||||||
DOI | ||||||||||||||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||||||||||||||
関連識別子 | 10.11532/jsceim.4.1_182 | |||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |